Šestsettrojka se v České republice vyráběla dvacet let. Tento automobil se původně vyráběl v utajení, nakonec se dostal do sériové výroby. Proslavily ho roky 1955 až 1975. Tatra 603 byla posledním vozem slavné řady osobních vozidel firmy Tatra, což je nejstarší výrobce aut na našem území.
Tento překrásný vůz měl původně patřit jen vyvoleným papalášům. Když skončila válka, úřady, vláda a ministerstva potřebovaly ke svému uspokojení reprezentační služební vozidlo na delší vzdálenosti. Tuto poptávku uspokojila právě Tatra 603.
Tajný vývoj 603
Počátek vývoje probíhal v utajení. Až později, když už byl vůz navržen, mohl se začít veřejně vyrábět. První prototyp byl postaven v roce 1955 a slavil velký úspěch. Automobil vynikal ladnými a vyváženými tvary, které ho výrazně odlišovaly od ostatních vozů tehdejší doby. Díky své kráse dokonce získal mnoho ocenění na různých soutěžích.
Tatra 603 se nejprve vyráběla v závodě Tatra v Kopřivnici, později se její výroba přesunula do Příboru. Typická přední maska se třemi světlomety byla charakteristická pro první vozy této řady. Následná modernizace zapříčinila, že světlomety již byly čtyři. Konečnou podobu získala karosérie až v roce 1968.
Papaláši, kriminálka, bezpečnost…
Uváděná maximální rychlost těchto vozů byla 160 km/hod. Ve skutečnosti ale 603 jezdily mnohem rychleji, a to díky své aerodynamické karosérii s nízkým odporem vzduchu. Jízda s nimi byla pohodlná i na horších silnicích, proto se papalášům tak dobře cestovalo. Tyto vozy ale také využívala kriminálka či státní bezpečnost. Pokud v době přísného komunistického režimu zastavilo takové auto před vaším domem, bylo jasné, že je na světě nějaký malér…
Nejprve bylo vyráběno jen několik desítek těchto překrásných vozů, především určených jen pro ty vyvolené. Až v nejúspěšnějších letech 1973 a 1974 se vyrobilo až 1600 vozů této značky, což znamenalo, že si je mohli začít kupovat i obyčejní smrtelníci.