Máte auto, se kterým nejezdíte?
Pokud s automobilem nevyjedete na pozemní komunikace, nemusíte za něj platit povinné ručení. Ovšem poslanci chtějí uveřejnit zákon, který by nakazoval, že i za takové auto, které na pozemní komunikaci nevyjíždí, bude muset jeho majitel platit. Jednalo by se o zvláštní poplatek, který by dostávala Česká kancelář pojistitelů. Ve výsledku by šlo vlastně o to, že každé auto v registru bude muset být pojištěné.
Děti jezdí pozadu?
Dětské svalstvo je velmi křehké, proto, když dojte k nárazu, mnoho dětí při nehodě utrpí vážná poranění hlavy nebo páteře. Snížit tato rizika je přitom velmi jednoduché. Stačí, když dětský zádržný systém umístíte na zadní sedačky a otočíte ho proti směru jízdy. Pokud je dítě v této pozici, je to 5x bezpečnější, než když jsou děti v autosedačce ve směru jízdy. To je už k zamyšlení!
Problémové ojetiny
Pokud jste si pořídili ojetinu, která vás po krátkém používání začala zlobit, věřte, že nejste jediní. Až polovina lidí, kteří loni koupili použitý automobil, se potýkala s nějakými problémy. Nejčastější závady byly s elektronikou, s motory a podvozky. Pokud se chystáte na koupi nové ojetiny, dejte si pozor na skryté vady. Sice ze zákona platí, že prodávající je odpovědný za závady po dobu 24 měsíců. Reklamovat vady ovšem není nic jednoduchého. Také si před koupí řádně prověřte, zda nebyl vámi vyhlédnutý automobil havarovaný.
Evropská unie a služební auta
Některým státům Evropské unie vadí, že používání služebních automobilů k soukromým jízdám velmi přispívá ke znečišťování ovzduší. Proto by měly členské státy upravit pravidla používání těchto automobilů. Možnost zaměstnanců využívat služební auto i pro soukromé účely je sice skvělý benfit, ovšem motivuje lidi k tomu, aby více jezdili autem. Mnoho států tak překračuje stanovené limity EU pro kvalitu ovzduší. Česká republika mezi tyto státy bohužel patří.